יום שבת, 27 ביוני 2015

עיצוב כרטיסי ביקור


עולם העסקים הישראלי הפנים בעשור האחרון את מה שידעו בעולם המערבי כבר לפני שנים ארוכות: כרטיס ביקור אישי / עסקי הוא הדרך היעילה ביותר להרחבת המעגל העסקי, ליצירת קשרים חשובים ולהצגה אישית ראשונית של מי אתם ומה אתם מייצגים. בשורות הקרובות נדבר על דגשי עיצוב כרטיסי ביקור. לכל פרט ואלמנט בכרטיס הנייר הקטן הזה חשיבות מכרעת. הנה כמה נושאים חשובים בתהליך:
  • סוג נייר: הקרקע המוצקה עליו יושבת ההצגה העצמית שלכם. בחרו נייר איכותי, התואם את הרוח הכללית של הכרטיס ואת המסר אותו אתם רוצים להעביר. בין הניירות הבולטים עבור כרטיסי ביקור ניתן למצוא את נייר הכרומו הקלאסי, נייר הבד הלבן המתאים לסוגי גרפיקה מרובות צבעים, הנייר הנטול עץ מולבן האהוד בקרב יזמים, היי טקיסטים ועוד, ונייר האקוורל הייחודי והמרשים.
  • רקע: תמו הימים ש-95% מהכרטיסים "זכו" לרקע לבן סטנדרטי. עם זאת, למקצועות מסוימים, הוא עדיין המתאים ביותר (רופאים, עורכי דין וכו'). מצד שני, אם באמתחתכם מכון קוסמטי, פעוטון, מכון ספא מפואר וכדומה, אולי תרצו לצאת מהשבלונה הסטנדרטית ולהתאים צבעים ייחודיים לקהל היעד שלכם.
  • למיניציה: ציפוי הפלסטיק של הכרטיס מהווה מרכיב חשוב במראה הסופי שלו, ומסייע לשמירה עליו לאורך זמן. שתי אפשרויות עומדות לרשותכם – למיניציה מבריקה, ששלטה בשוק כרטיסי הביקור עד לפני שנים אחדות ונחשבת "צועקת" יותר מאשר "אחותה" בעלת מראה המט, המשדרת יוקרתית, רוגע ומקצועיות.
  • חד / דו צדדי: אין דעה חד משמעית לגבי נושא זה. מצד אחד, חשוב להציג מסר יחיד, קצר, קולע וקל להבנה, ולשם כך מספיק לרוב צד אחד של כרטיס. מנגד, בעיניי רבים, כרטיס דו צדדי נראה טוב יותר, מקצועי ומרשים. נמליץ, אפוא, לא להתעלם לחלוטין מצידו האחורי של הכרטיס, גם אם תוסיפו רקע צבעוני תואם בלבד ללא מלל. מבחינת עלויות, מדובר בתוספת קטנה במחיר.
  • אלמנטים נוספים: מהו גודל הכרטיס הרצוי? האם הגודל הישראלי המקובל – 90 על 50 מ"מ, מספיק עבורכם? האם תרצו להשקיע ביצירת כרטיסי ביקור בעלי אלמנטים תלת ממדיים (יקר יותר, אבל במצבים מסוימים, יוצר "אפקט וואו" שעשוי לבדל את הכרטיס שלכם משאר הכרטיסים)? ומה לגבי נושא הלוגו (בחירה חשובה במיוחד! מחקרים הוכיחו כי זהו האלמנט הזכיר ביותר של הנחשפים לכרטיס!

זכרו- עיצוב כרטיסי ביקור הוא דלת הכניסה לעסק שלכם ולמי שאתם. השקיעו בהם את מירב המחשבה, הזמן והאמצעים ליצירת רושם ראשוני נפלא. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה